joi, 21 aprilie 2011

Fragment din jurnalul unui roman evlavios (sau ce inseamna Pastele pentru romani)

            Suntem in Saptamana Mare si abia astept sa vina marea sarbatoare a Invierii, sa merg la biserica, sa dau din coate, sa imping si sa injur incercand sa aprind lumanarea direct de la popa (ca cica acolo lumina e mai sfanta).Cuprins de febra celor sfinte voi parli parul catorva evlavioase si basmalele unor babe. Urmeaza marea imbulzeala la micile bucatele de paine sfintita, nici pe intrarea in stadion nu exista asa harmalaie. Intradevar frumos. Dupa satisfacerea nevoilor spirituale ma pot indrepta frumos spre casa, unde voi sacrifica pe altarul nesatiosului meu stomac o halca de miel, niste cozonac, mai multe pahare de vin, apoi voi ciocni un ou rosu spunand printre ragaituri: Hrisos a inviat!


10 comentarii:

  1. Adevar ai mai scris .Asa am simtit eu de fiecare data cand obisnuiam sa ma duc la Slujba de Paste din orasul natal.
    Hristos a inviat !

    RăspundețiȘtergere
  2. Si ceilalti vor raspunde tot printre " ragaituri" :Adevarat a inviat. Un paste fericiti tie si celor dragi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ariel fotografia este facuta la osuarul de la manastirea Marele Meteor din Grecia si imi este cea mai draga fotografie pe care am facut-o.
    Iulia, Azucena cineva mi-a reprosat ca am uitat sa pomenesc de gratarele care se fac in cimitir in noaptea de Paste, asa ca daca am mai uitat ceva va rog sa imi amintiti

    RăspundețiȘtergere
  4. Mircea, asta e o parte a realitatii... din pacate.
    Dar exista si reversul... poti sa alegi, intotdeauna putem sa alegem... poti sa alegi sa vezi in sarbatoarea Pastelui re-nasterea sufletului si s-o sarbatoresti in interiorul tau si atat... poate s-o imparti cu persoane dragi... fara coate si imbulzeli :)). Nu stiu daca ai simtit vreodata cum e sa renasti :)... try it!:))
    Zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Laura, eu doar am aratat cum percep majoritatea romanilor Pastele. Pentru mine ramane cea mai frumoasa sarbatoare a crestinatatii chiar daca evit sa merg la bisericile din Bucuresti, nimic nu se compara cu a auzii preotii cantand Hristos a inviat din morti/ Cu moartea pe moarte calcand/ si celor din morminte/ viata daruindu-le.

    Ca sa nu fiu inteles gresit va spun ca nu sunt genul evlavios care merge regulat la biserica, sau se poate spune ca merg regulat la biserica adica merg odata pe an si anume in noaptea de Inviere.

    RăspundețiȘtergere
  6. fotografia este fabuloasa. e a treia oara cand ma uit la ea si tot nu ma satur, dar din pacate ai postat-o la o rezolutie asa de mica. ar fi meritat macar un 800 px pe latura lunga.(zic eu).
    iar la text, din pacate cam ai dreptate: snobismul asta cazut in dizgratia luminii, ca neaparat trebuie aia , trebuia aia, sa mincam pina pocnim -parca-s ordine de la partid. dar de fapt ce ma scoate din sarite, nu sunt toate acestea -fiecare alege personal pentru el cum sa-si traiasca viata, ma scoate din sarite violenta cu care vin spre mintea si sufletul tau, te invadeaza: daca nu faci ca ei esti suspect, esti paria, nu respecti "traditia".
    impingete pentru lumina, astfel nu esti roman adevarat.si oricat ai vrea sa fugi pina la urma tot te prind - asta ma intristeaza.
    dar dincolo de toate nimicurile astea - iti doresc sarbatori fericite si sa reusesti totusi sa-ti umpli sufletul si mintea de lumina.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc pharaonx! Sarabatori fericite si tie

    RăspundețiȘtergere
  8. Din păcate mulți uită de adevăratele semnificații ale sărbătorilor...

    RăspundețiȘtergere