duminică, 30 octombrie 2011

Dilema existentiala

Binecuvanteaza Doamne prostimea ta, \
si iarta dobitocimea sa\
caci mare este gradina ta\
si multa prostime se afla intransa.\
Amin

Iarta Doamne dobitocia mea, dar cei cativa neuroni cu care m-ai inzestrat nu poate sa priceapa cateva lucruri si poate totusi se gaseste cineva care sa ma lumineze. Nu pot sa inteleg de ce in fiecare an la sfarsitul lui octombrie, mii de oameni vin sa se inchine la patriarihie la moastele lui Dimitrie cel Nou, cand aceste moaste sunt acolo tot anul? Sa zic ca peste aceasta dilema existentiala pot sa trec, dar ceea ce mi se pare mai de neinteles este faptul ca cei care stau la coada se imbrancesc, incearca sa fenteze coada ca sa ajunga sa isi faca mai repede mataniile si chiar se injura cand vad ca cineva incearca sa intre in fata sau chiar atunci cand ei sunt prinsi facand acest lucru. O fi injuratura un ritual ortodox?

Mai nou, printre ritualurile autohtone este si acela de a iti freca portofelul de racla sfanta pentru a avea noroc la bani, asa ca nu m-ar mira daca peste ceva timp s-ar gasi cineva sa isi trateze disfunctiile erectile prin aceeasi metoda. Scuzati umilele mele dileme, dar putinele mele cunostiinte de religie  ma fac sa am alta perceptie despre ceea ce inseamna a fi crestin, totusi poate se gaseste cineva care sa ma faca sa inteleg neintelesul. Cu evlavie, astept explicatiile voastre. Amin.

13 comentarii:

  1. Uite, ca nu mi-a trecut prin cap...eu as vrea sanii mai mari ;)) oare chiar functioneaza?

    Am si eu o matusa prin alianta...fereasca sfantu' ce-i la gura ei...totodata nu scapa niciun pelerinaj sau slujba la biserica. In plus se mai si judeca cu fratii pentru averi, desi are mai mult decat poate duce.

    Eu sunt invers, merg in biserici cand sunt aproape goale. Merg cand simt nevoia...si, recunosc, cunosc doar sarbatorile mari religioase.

    RăspundețiȘtergere
  2. despre religie si perceptia ei de catre noi,aomenii s-au scris zeci de pagini...pentru cei mai multi credinta inseamna "ma rog si imi dai,nu ma rog nu primesc nimic"....
    mai inseamna si teama ca daca nu te rogi ti se intampla cine stie cate necazuri...
    din punctul meu de vedere rugaciunea ar trebui sa fie ceva intim....
    evlavia e un cuvant uitat....

    RăspundețiȘtergere
  3. apropo de teama, pandhora, in manualul de religie pt clasa inatai este o poveste in care se spune ca D-zeu trage scara de sub picioarele unui copil care se urcase pe ea sa strice cuibul unei randunele. In loc sa il invatam pe copil de inseamna mila si compasiunea pentru alte fiinte, il invatam in schimb ce este teama. Ma intreb cine a aprobat acele manuale?

    RăspundețiȘtergere
  4. Pe 27 octombrie se sarbatoreste Sf. Dimitrie cel Nou. De-asta vin pelerinii atunci in nr. mare.

    Cu imbulzeala si comportamentul deplasat al unora nu sunt nici eu de acord.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cristi stiu si eu ca pe 27 se sarbatoreste sfantul Dimitrie, ceea ce nu inteleg eu este de ce trebuie sa asteptam aceasta sarbatoare ca sa mergem sa ne rugam la moastele lui, in celelalte zile ale anului rugaciunea este interzisa?

    RăspundețiȘtergere
  6. Ma gandesc, in mod total amatoristic, ca, din punct de vedere crestin, a adora/admira cu recunostinta niste moaste ale unui sfant individual, odata totusi si el simplu muritor, nu este egal cu a-l respecta/iubi pe D-zeu, si de aia exista zile speciale de adorat moastele cuiva, ziua mortilor, ziua blajinilor, etc., adica nu ar fi respectuos fata de D-zeu sa adori mostele lui Dimitrie in ce zi vrei tu sau in fiecare zi, in mod exagerat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ai fost tare haios! Nici eu nu am inteles cum dupa zeci de ani de comunism, acum suntem o tara crestina, dar hotia si minciuna sunt mai mari ca inainte, ca sa nu mai spunem si de alte... ''traditii'', cum ar fi mita. Romanii dau mita la oricine, inclusiv la moaste poate, poate... Stiu pe unii care se roaga se le moara dusmanii, in Romania nu angajezi un ucigas platit, ci dai acatiste. Asa a ajuns Mitropolia sa aibe miliarde.

    RăspundețiȘtergere
  8. ai dreptate, cu acatistele nici nu exista riscul sa fi descoperit si sa platesti pentru intentiile criminale :). Cel putin pe lumea aceasta...

    RăspundețiȘtergere
  9. @Rudolph Aspirant nu vreau sa intru in discutii teologice, dar eu nu spuneam ca trebuie sa adori moastele exagerat (asta este o problema a fiecaruia dintre noi, eu sincer nu le ador deloc, pentru mine sunt doar niste oase, iar obiceiul de a venera mortii a fost luat de crestini din traditii mult mai vechi, pagane), eu nu inteleg de ce trebuie sa ne calcam in picioare la aceste moaste, nu poate sa vina fiecare atunci cand are timp pentru a-si face rugaciunile, trebuie sa ne calcam in picioare ca niste salbatici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Bună Mircea!
    Nici eu nu înteleg dar nu comentez!
    Îți doresc o săptămână plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  11. ELENA bine faci, o saptamana placuta si tie

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere